Positief denken leren

positief leren denken-positief leren denken oefening

Positief denken leren is een proces om van een negatieve mindset naar een positieve mindset te gaan.
Mensen die positief denken weten dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun leven en hoe ze zichzelf voelen. Ze geven zelf richting aan hun leven.
Als je positief leert denken zal het je zelfvertrouwen vergroten en je weet dat je meer aan dan je denkt.

Niemand anders is verantwoordelijk voor jouw gedachten of ze nou positief of negatief zijn. Gedachten kan je kiezen. Ga daarom voor positief denken en zie het

Misschien heb je wel eens de quote van Albert Einstein gelezen. Voor het geval dat je het niet kent zal ik het hieronder plaatsen. Het is één van mijn favoriete uitspraken:

Als ik blijf kijken zoals ik altijd heb gekeken,
Blijf ik denken zoals ik altijd dacht
Als ik blijf denken zoals ik altijd dacht
Blijf ik geloven wat ik altijd heb geloofd
Blijf ik doen zoals ik altijd heb gedaan
Blijft mij overkomen wat mij altijd overkomt
Maar als ik mijn ogen sluit en goed kijk naar binnen
Dan ko ik deze cirkel uit en kan ik steeds opnieuw beginnen
Als je doet wat je altijd deed krijg je wat je altijd kreeg

Albert Einstein-

Wie wil er niet vrolijker zijn en niet alles zo somber inzien? Wie wil er niet meer genieten van het leven? Je eigen richting geven aan je leven en doelen stellen. Het goede nieuws is dat dit makkelijker is dan je denkt.

Iedereen kan het leren maar het vergt wat oefening maar geloof me het is het waard.

Wat zijn de voordelen van positief denken?

Het voordeel van positief leren denken is dat je meer zal genieten van het leven. Je zal ook de kleine dingen waar je dankbaar voor mag zijn weer zien. Hoe meer je oefent hoe sneller je mindset zal veranderen.

Nog een voordeel van positief denken is dat je jezelf makkelijker een schop onder je kont kan geven als je terugvalt in negatieve gedachten. Je zal sneller signaleren dat je jezelf naar beneden haalt of dat je jezelf somber maakt.

Als je positief denkt verlaag je het stress niveau van je lichaam. Elke negatieve gedachte die je denkt geeft een stukje stress in je lichaam.

Ook zal je als je positief denkt sneller tot oplossingen komen voor een tegenslag. In plaats van maar te blijven piekeren en malen. Je bereikt meer met positief zijn. Je bent een leukere persoon voor mensen om je heen.

Positief leren denken door oefening

Hoe kan je positief gaan denken? Het is vrij simpel. De eerste stap is te herkennen wat je denkt en welke emotie dit oproept.

Als je voor jezelf een positieve gedachtenlijst maakt kan je direct tegenover je negatieve gedachte een positieve gedachte zetten.

Oefening positief leren denken in 7 dagen

Als je echt positief wilt leren denken is deze oefening om positief denken te leren in 7 dagen echt iets voor jou. Als je deze oefening echt elke dag doe gedurende 7 dagen zal je al een groot verschil zien in hoe je denkt en zien hoe je energie level hoger wordt zodat je jezelf beter voelt over jezelf en over je leven. Je wordt je snel bewust hoe vaak je de verkeerde dingen over jezelf of over een situatie denkt.

Voordat je begint met de oefening in 7 dagen positief leren denken schrijf je voor jezelf op hoe je droomleven er uit zal zien. Wat doe je als je het bereikt zal hebben? Hoe voel je jezelf? Schrijf het zo duidelijk mogelijk op zonder na te denken of het mogelijk is en hoe je het zal bereiken.

Schrijf 7 dagen oefening om positief te worden:

1 Schrijf de negatieve gedachten, je gedrag waardoor je negatief was en de dingen die je hebt gezegd op dat moment op.
Het mooiste zou zijn als je je gedachte direct op kan schrijven of als notitie in je telefoon zet zodat je het ’s avonds uit kan schrijven. Op deze manier herken je het sneller en weet je ’s avonds nog goed wat je deed op het moment dat deze gedachte op kwam.

2 Zet de emoties op die je voelde zoals bijvoorbeeld boosheid, onmacht, jezelf niet goed genoeg voelen op papier

3 schrijf nu de gedachten en emoties op die je niet meer wilt hebben in je mind.

4 Stel voor jezelf vast welke gedachten, emoties en gedrag je wilt hebben om te worden wie je wilt zijn en schrijf ze op.

5 Waar ben je deze dag dankbaar voor.

Doe dit 7 dagen lang om jezelf te resetten om positief te denken. Je onderbewust zal het herkennen als je weer terugvalt.

Kijk eens hoe je jezelf voelt na deze 7 dagen. Ben je toch bezig om te leren positief te denken probeer dan ook eens voor minimaal 1 week elke dag te mediteren met mindfulness zodat je in het nu leert leven.

Wil je werken aan je dromen en deze najagen lees dan mijn artikel: Je droomleven maak je zelf en ga aan de slag.

Boek aanraders om positief te leren denken:

Master your mindset.

Wordt de beste versie van jezelf bij dit ebook krijg je ook het luisterboek zodat je op elk moment van de dag kan luisteren en het beste uit jezelf kan halen.

Cursus positief denken en mindful te worden:

Mindfulness voor het dagelijkse leven.

Is het gelukt om positiever te worden?

Ik ben benieuwd of het je is gelukt om met deze simpele oefening om te leren om positief te denken. Zet je ervaringen in een reactie en deel deze met ons.

Misschien vind je dit ook interessant om te lezen:
Je droomleven maak je zelf
Doelen stellen en volhouden


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.