Gezin,relatie en familie Mindfulness

Dieet om aan te komen

dieet om aan te komen-aankomen-in-gewicht

Dieet om aan te komen. Ben je op zoek naar een dieet om aan te komen? Heb je net zoals ik moeite aan zwaarder te worden dan is het vaak lastig om uit te zoeken wat je moet eten om dikker te worden. Om aan te komen heb je een dieet nodig waarbij je meer calorieën moet eten dan je lichaam nodig hebt. Het is wel belangrijk om gezond aan te komen in gewicht daardoor moet je weten uit hoeveel eiwit, koolhydraten en vetten je dieet moet bestaan om een goede balans in je voedingsschema te houden.

Zoals je weet is er heel veel te vinden over afvallen en maar weinig over aankomen terwijl er ook veel mensen zijn die zwaarder willen worden.

Met welk dieet kan ik aankomen?

Helaas bestaat er niet een dieet om dikker te worden. Kookboeken zijn er ook bijna niet te vinden over hoe je aan kunt komen.

Het enige kookboek waar ik zelf veel mee werkt is het kookboek van Fitchef.

De kookboek Fitchef turbo is daarvan mijn favoriete. Hier staan 85 eiwitrijke recepten in die binnen 15 minuten op tafel staan. Als je hele dagen werkt is dat voor mij ideaal. Gezond eten maar wel snel klaar.

Wat het leuke is aan Fitchef turbo is dat je zelf je weekmenu’s kan samenstellen en tevens weet of je voldoende calorieën binnenkrijg. Wat nog belangrijker is dat je ook op een gezonde manier aankomt.


Voedingsschema om aan te komen

Als eerste leer je berekenen wat je nodig hebt om gezonden aan te komen of af te vallen. Ja je leest het goed. Dit kookboek kan je gebruiken voor zowel aankomen als afvallen. Dat is altijd handig als je de enige bent die zwaarder wilt worden. Om aan de slag te gaan moet je wel een aantal berekeningen maken. Je berekent je rust metabolisme, je PAL waarde (deze waarde wordt bepaalde door hoe actief je bent). Op die manier weet je hoeveel energie je ongeveer verbruikt. Er wordt exact uitgelegd hoe je kunt berekenen hoeveel eiwit, koolhydraten en je vet je nodig hebt. Ook om aan te komen staat het erbij.

Ok het is even werk maar als je dat allemaal berekend hebt weet je hoe je gezond kunt aankomen met de lekkere recepten.

Er staan recepten in voor ontbijt, lunch, diner, toetje en tussendoor.

Dieet om aan te komen

Eerder vertelde ik dat er geen echt dieet is om aan te komen maar je kan wel een goed voedingsschema gebruiken om dikker te worden. Heb je geen zin om zelf een schema te maken? Hieronder staat een link waar je een gratis voedingsschema kan aanvragen. Ook dit is van Fitchef. Je weet dan exact hoeveel calorieën je nodig hebt en uit hoeveel eiwit, koolhydraten en vetten je dieet om gezond zwaarder te worden. Buiten dit gratis voedingsschema kan je ook een abonnement nemen. Je ontvangt dan elke week een menu op maat met lekkere recepten. Ook kan je je dieetvoorkeuren opgeven. Ik vind het een echte aanrader. Je kan een abonnement proberen welke elke maand opzegbaar is of een jaarabonnement. Bij een jaarabonnement krijg je nu beide kookboeken van fitchef cadeau zodat je volop keuze hebt om je eigen dieet te maken en dikker te worden en te blijven.


Calorierijke tussendoortjes voor je dieet om aan te komen

Calorierijke tussendoortjes zijn altijd heel makkelijk om je dieet mee aan te vullen. Om je te helpen bij het vinden van meer tussendoortjes om zwaarder te worden heb ik er een aantal voor je opgezocht.

Weightgainer voor bij je dieet om dikker te worden

Wil je snel aankomen in gewicht dan is een weightgainer makkelijk om tussendoor te drinken. Let er wel op dat de weightgainer niet je eetlust bederft. Dit gebeurde bij mij met een aantal soorten. Degene waar ik het niet bij heb is de Collossus 2500. Hier krijg ik geen vol gevoel van en kan ik voor de rest mijn normale voeding nemen om aan te komen. Ook kan je weightgainer shakes bestellen bij

De Collossus 2500 geeft je per dosering: (5 maatscheppen en 500 ml volle melk):

Energie: 920 kcal

Vetten: 13 g

Koolhydraten: 152 gram

Eiwitten: 50 gram

bord Brinta 40 gram

energie: 140 kcal

Vetten: 0,8 gram

Koolhydraten: 26 gram

Eiwitten: 4,4 gram

zelfgemaakte proteine reep uit fitchef turbo

energie: 191 kcal

vetten 3 gram

koolhydraten: 31 gram

eiwiten : 7 gram


banaan middelgroot

energie ca 86 kcal

vetten: 0,2 gram

Koolhydraten: 18,8 gram

Eiwitten: 1,2 gram

mango eetrijp

energie: 65 kcal

Vetten: 0,2 gram

Koolhydraten: 14 gram

Eiwitten: 0,6 gram

Alka Greens

goudse kaas 48+ per 20 gram

energie: 77 kcal

vetten: 6,4 gram

koolhydraten: 0,0 gram

Eiwitten: 4,8 gram

appelmoes 20 gram

energie: 16 kcal

Vetten: 0,00 gram

Koolhydraten: 3,8 gram

Eiwitten: 0,0 gram

avocado ca 80 gram

Energie: 150 kcal

Vetten: 14,5 gram

Koolhydraten: 1,2 gram

Eiwitten: 2,1 gram

Bovendien zit een avocado vol met gezonde vitaminen en mineralen.

Zelf doe ik een avocado op brood met een plak kaas en een beetje peper en zout.

Een bruine boterham met een halve avocado en een plak jonge kaas is 225 kcal, 13,8 gram vet, 14,8 gram vetten en 15 gram koolhydraten op.

handje rozijnen

Energie: 65 kcal

Vetten: 0,1 gram

Koolhydraten: 15,1 gram

Eiwitten: 0,6 gram

Wat gebruik jij om aan te komen in gewicht?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *